Menu Zavřeno

UGC videa?
Umíme.

O formátu UGC

Co je to UGC?

UGC (User-Generated Content) je formát videí, kde je kladen velký důraz na autentičnost. Videa mají vypadat tak, jako by byla natáčená samotnými zákazníky.

K čemu mi je UGC?

UGC je formát videí, skrze který můžete zpracovat recenze produktů, výhody a vlastnosti produktů, možná využití produktu a mnoho dalšího.

Ano, pozorujeme dopad jak na povědomí o značce, tak prodeje, a to na všech platformách – na TikToku, Facebooku, Instagramu i YouTube.

Jak vypadají UGC videa

Brandová UGC videa vs prodejní UGC sady

Brandové UGC video

Videa určená primárně pro zveřejnění na profilu značky. Videa mohou být podpořena reklamou s cílem brand awareness.
Oproti prodejní sadě se jedná o jednolité video, komplikovanější na tvorbu, kde se více zapojuje kreativa, hledají se trendy a kouká se, co funguje na sítích jinde.

Prodejní UGC sada

Jedna sada videí zahrnuje skupinu videí, kde každé video z nich má stejné jádro - stejné tělo nebo obsah. Nicméně, každé video se liší v použitém "hooku" (začátku videa) a "CTA" (Call to Action; výzva k akci).
Hooky slouží jako jedinečné prvky na začátku videa, které mají nalákat pozornost diváků a zaujmout je. Každý hook je koncipován tak, aby oslovil různé segmenty publika nebo vyzýval k různým emocionálním reakcím.
Celkově se tato strategie používá s cílem testovat, které kombinace hooků a CTA generují nejlepší odezvu od publika, a tím optimalizovat výkon celkové kampaně.

Jak vám s tím pomůžeme

Definujeme cílové skupiny a cíle spolupráce
Vybereme vhodné UGC tvůrce
Natočíme jednotlivá videa
Nasadíme videa v reklamě & testujeme (volitelné)
Vyhodnocení a report

V čem vám ušetříme práci

Klienti nám důvěřují
UGC tvůrce školíme v rámci naší

ShortPRO Academy

Tvůrce učíme dovednosti, aby:
To vše vede k tomu, že disponujeme databází opravdu kvalitních tvůrců, kteří dokáží přinést výsledky.
Naše přednáška na konferenci Czech On-line Expo 2024 na téma „Jak z TikToku generovat tržby pomocí UGC videí a real-time optimalizace reklamy a kreativy" získala hodnocení 4.9 z 5.
Přednášku je možné zhlédnout zpětně.

Tisíce objednávek díky UGC videím a TikTok reklamě.

Často kladené otázky

Jaký je rozdíl mezi UGC tvůrci a influencery?

Na první pohled se může zdát, že UGC a influencer marketing jsou si podobné, ale existují klíčové rozdíly. UGC je obsah vytvořený běžnými uživateli, zatímco influencer marketing zahrnuje spolupráci se známými osobnostmi na sociálních médiích. Zásadní rozdíl je také v tom, kam se videa zveřejňují. U influencer marketingu to je na profil influencera, ale u UGC tvůrců se videa zveřejňují na profil firmy. I když obě metody mohou být účinné, UGC je často levnější a považuje se za autentičtější, protože pochází přímo od spotřebitelů.

Proč bychom si tvůrce nemohli najít sami?

Samozřejmě můžete. V ČR jsou stovky lidí, kteří se věnují UGC tvorbě a mohou vám natočit videa, mnohdy i za pouze barterovou výměnu. Musíte však zvážit, zda máte dostatek interních zdrojů na to, abyste sepsali brief, provedli rešerši, procházeli všechny portfolia tvůrců, komunikovali s nimi a vyjednávali podmínky, zařizovali a kontrolovali výstupy, řešili případné opravy videí a v neposlední řadě pokryli také veškeré smluvní a fakturační záležitosti. Pokud máte kapacity si toto vše zajistit sami, super. Pokud v tomto chcete uvolnit ruce, rádi vám pomůžeme to celé odbavit.

Jak se řeší posílání produktů?

Aby mohli UGC tvůrci natočit jednotlivá videa, musí u sebe samozřejmě mít vaše produkty či si vyzkoušet vaši službu. V případě fyzických produktů posíláte jako klient produkty k nám do kanceláří v Praze, případně tvůrcům přímo na adresu. Tvůrci po vyzkoušení produktů natočí videa.

Kolik videí má smysl otestovat? Je nějaké minimum?

Pokud chcete budovat váš profil na sociálních sítích a chcete k tomu využít brandová UGC videa, doporučujeme jich tvořit kolem 8+ měsíčně. U prodejních sad doporučujeme alespoň 4x body a 6x hooků ke každému, tzn. celkem 24 verzí. Čím více videí otestujeme, tím větší pravděpodobnost úspěchu a návratnosti investice (větší počet videí = větší šance, že mezi nimi budou videa, kterým se bude dařit a vygenerují tržby).

Jak dlouho trvá dodání videí?

UGC videa jsme schopní dodat do 10 dnů od dodání produktů tvůrcům.

Jak se s videi dá pracovat? Jaké jsou licence?

Obecně se v rámci UGC tvorby intenzivně řeší licence k užití videí. Většinou se řeší to, jak dlouho může klient videa používat, na jakých platformách a zda je může dodatečně upravovat (přestřihávat apod.). Vždy se snažíme vyjednat podmínky výhodné jak pro klienta, tak i pro UGC tvůrce.

1 video = 1 produkt?

Můžeme vytvořit např. 4 různá videa, potažmo sady videí, kdy každé video/sada je zaměřeno na představení jiného produktu. Stejně tak ale můžeme všechna videa/sady věnovat pouze jednomu produktu, který pokaždé odprezentujeme trochu jinak. Toto je na individuální domluvě před začátkem spolupráce.

Přečtěte si článek

Co to je UGC a k čemu mi bude?

Víte, co se teď děje na české marketingové scéně? User-Generated Content (UGC) ovládá sociální sítě. Připravte se na pohled do světa, kde každý může být tvůrcem obsahu.

Chcete UGC? Umíme.

Zajistíme UGC videa pro budování brand awareness, případně UGC prodejní sady. Postaráme se o výběr UGC tvůrců, kompletní odbavení procesu tvorby a případně i navazující propagaci videí.
Ať vám nic neuteče
Copyright 2024