UGC videa?
Umíme.
O formátu UGC
Co je to UGC?
UGC (User-Generated Content) je formát videí, kde je kladen velký důraz na autentičnost. Videa mají vypadat tak, jako by byla natáčená samotnými zákazníky.
K čemu mi je UGC?
UGC je formát videí, skrze který můžete zpracovat recenze produktů, výhody a vlastnosti produktů, možná využití produktu a mnoho dalšího.
Mají UGC výsledky?
Ano, pozorujeme dopad jak na povědomí o značce, tak prodeje, a to na všech platformách – na TikToku, Facebooku, Instagramu i YouTube.
Jak vypadají UGC videa
Brandová UGC videa vs prodejní UGC sady
Brandové UGC video
Prodejní UGC sada
Jak vám s tím pomůžeme
V čem vám ušetříme práci
- Nemusíte hledat tvůrce sami. My je máme.
- Vybereme ověřené tvůrce s výsledky.
- Vyřešíme za vás veškerou komunikaci.
- Zajistíme všechny licence a fakturaci.
- Pokryjeme tvůrce pro všechny platformy.
ShortPRO Academy
- Uměli natáčet brandová i prodejní videa.
- Chápali základy marketingu a reklamy.
- Dokázali nad videi přemýšlet komplexně.
Tisíce objednávek díky UGC videím a TikTok reklamě.
Často kladené otázky
Na první pohled se může zdát, že UGC a influencer marketing jsou si podobné, ale existují klíčové rozdíly. UGC je obsah vytvořený běžnými uživateli, zatímco influencer marketing zahrnuje spolupráci se známými osobnostmi na sociálních médiích. Zásadní rozdíl je také v tom, kam se videa zveřejňují. U influencer marketingu to je na profil influencera, ale u UGC tvůrců se videa zveřejňují na profil firmy. I když obě metody mohou být účinné, UGC je často levnější a považuje se za autentičtější, protože pochází přímo od spotřebitelů.
Samozřejmě můžete. V ČR jsou stovky lidí, kteří se věnují UGC tvorbě a mohou vám natočit videa, mnohdy i za pouze barterovou výměnu. Musíte však zvážit, zda máte dostatek interních zdrojů na to, abyste sepsali brief, provedli rešerši, procházeli všechny portfolia tvůrců, komunikovali s nimi a vyjednávali podmínky, zařizovali a kontrolovali výstupy, řešili případné opravy videí a v neposlední řadě pokryli také veškeré smluvní a fakturační záležitosti. Pokud máte kapacity si toto vše zajistit sami, super. Pokud v tomto chcete uvolnit ruce, rádi vám pomůžeme to celé odbavit.
Aby mohli UGC tvůrci natočit jednotlivá videa, musí u sebe samozřejmě mít vaše produkty či si vyzkoušet vaši službu. V případě fyzických produktů posíláte jako klient produkty k nám do kanceláří v Praze, případně tvůrcům přímo na adresu. Tvůrci po vyzkoušení produktů natočí videa.
Pokud chcete budovat váš profil na sociálních sítích a chcete k tomu využít brandová UGC videa, doporučujeme jich tvořit kolem 8+ měsíčně. U prodejních sad doporučujeme alespoň 4x body a 6x hooků ke každému, tzn. celkem 24 verzí. Čím více videí otestujeme, tím větší pravděpodobnost úspěchu a návratnosti investice (větší počet videí = větší šance, že mezi nimi budou videa, kterým se bude dařit a vygenerují tržby).
UGC videa jsme schopní dodat do 10 dnů od dodání produktů tvůrcům.
Obecně se v rámci UGC tvorby intenzivně řeší licence k užití videí. Většinou se řeší to, jak dlouho může klient videa používat, na jakých platformách a zda je může dodatečně upravovat (přestřihávat apod.). Vždy se snažíme vyjednat podmínky výhodné jak pro klienta, tak i pro UGC tvůrce.
Můžeme vytvořit např. 4 různá videa, potažmo sady videí, kdy každé video/sada je zaměřeno na představení jiného produktu. Stejně tak ale můžeme všechna videa/sady věnovat pouze jednomu produktu, který pokaždé odprezentujeme trochu jinak. Toto je na individuální domluvě před začátkem spolupráce.