Edukativní videa o přínosu Evropské unie natočená na mobil
Vzdělávat mladé lidi o přínosu Evropské unie
Tak znělo zadání jednorázové kampaně na tvorbu edukativních videí.
Profesionální štáb, obrovské studio, velké kamery. Možná vás při zadání takové kampaně napadnou přesně tyto věci.
Jelikož se ale mělo jednat o kamaň určenou mladým lidem, rozhodli jsme se na to jít trochu jinak...
Štáb, studio a kamery? Ne. Stačí telefon.
Celou řadu let bylo natáčení videí v rámci velkých kampaní spojeno s velkými produkčními týmy, profesionálními studii a měsíci příprav. Takové věci v ShortPRO pro některé klienty také děláme a známe to. V tomto případě jsme se ale rozhodli na to jít trochu jinak.
Mladí lidé v dnešní době oceňují autentičnost a to, že se dokážou s obsahem ztotožnit. Koneckonců přesně na takovém obsahu před několika lety vyrostl TikTok a tento formát obsahu nyní zcela dominuje online světu.
Co ale přesně znamená ta „autentičnost"?
Dnes se na sociálních sítích považuje obsah za autentický pokud je vidět, že byl natočený na mobil a bez přehnaného řešení vizuální stránky. Ta je naopak často stěžejní právě v klasických reklamních spotech. Diváci mají u videí natočených na telefon pocit, že by takové video „taky zvládli natočit" a že osoby na videu jsou „jedni z nich". Mají tedy tendenci obsahu více věřit, protože v něm nevidí tu „umělost" a "vyšperkovanost", kterou v sobě často mají reklamy v televizi.
V rámci kampaně jsme chtěli jít mladým co nejvíce naproti, výstupem proto bylo:
Natočit na telefon 19 krátkých videí na výšku formou tzv. sketchů - scének, ve kterých probíhá dialog spotřebitele s druhou stranou. Spotřebitel přichází s problémem, druhá strana se cuká, spotřebitel ale vytáhne evropská pravidla a vyhrává.
Pojďme se podívat na jedno z videí ⤵
Video o zpoždění vlaku
V tomto videu divákům ukazujeme, že při zpoždění vlaku o více jak 2 hodiny vám musí společnost vrátit 50 % z ceny lístku. Pokud je zpoždění 1-2 hodiny, musí společnost vrátit 25 % ceny lístku.
Ve videu najdete:
- Efekt green screen - obrázek v pozadí videa je přidán přímo v mobilu
- U green screenu se nebojíme ukázat „chyby" a že se jedná o green screen
- Titulky ve videu - divák čte, co slyší
- Jedna postava hraje dvě role
- Hudba na pozadí
Výsledky videa:
- Zhlédnutí: 1.200.000 (TikTok) + 75.800 (Instagram)
- Like: 108.200 (TikTok) + 2.780 (Instagram)
- Komentáře: 370 (TikTok) + 40 (Instagram)
- Uložení: 11.000 (TikTok)
- Sdílení: 918 (TikTok)
TIP 1 - Nebojte se green screen efektu
Práci s green screenem si možná pamatujete jako velmi složitý postup, kdy se muselo v editorských nástrojích klíčovat pozadí apod. V dnešní době je práce s green screenem velmi jednoduchá. V mobilu stačí na 2 kliknutí „přidat efekt green sceenu" a program automaticky detekuje vaši postavu a pozadí okolo vymaže. Vy si rovnou v mobilu můžete zároveň zvolit, co se má ukázat na pozadí - zda obrázek nebo dokonce i video. Jedná se o hojně využívaný styl videí, ve kterém se nebojte „přiznat", že se jedná o green screen - divákům nevadí, že občas nebude vaše postava perfektně vyklíčovaná.
Kdo nám bude hrát ve videích?
Na začátku článku jsme zmiňovali, že pro mladé je důležité se s obsahem umět ztotožnit. Jedním z velmi funkčních konceptů, který je navíc silně rozšířený na sociálních sítích, jsou tzv. sketche.
Sketch je něco jako takový „malý film", který diváky pobaví nebo jim představí něco nového. Často se ve videu objevuje více postav, které mezi sebou nějak interagují. Nezřídka kdy se ale ve sketchích objevuje pouze jeden člověk, který ve videu hraje více postav. Diváci jsou na to zvyklí – není potřeba pro každou postavu hledat herce.
Pokud se o tento formát pokusí značka, často nastane jedna ze situací:
- Perfektní video, které pobaví diváky. Scénky jsou dobře zahrané, působí autenticky. Značka získává plusové body u mladé generace. Prošla testem.
- Propadák. Značka se snaží být vtipná, ale celé to je spíše trapné a bez nápadu. Je hezké, že se snažíte „působit mladě", ale takhle ne. Plusové body za snahu. Mínusové body za to, že si nenajmete někoho, kdo tomu rozumí.
Abychom se v našem případě vyhnuli propadáku, bylo potřeba do videí obsadit herce, kteří dokáží věrohodně zahrát scénky, se kterými se mohou mladí lidé potýkat. Rozhodli jsme se proto zalovit ve vodách našich členů a do videí obsadit 4 herce/tvůrce, u kterých víme, že mají skvěle navnímaný TikTok a dokážou scénky zahrát.
Videa fungují napříč platformami 🚀
Celkem 19 natočených videí se shledalo s obrovským úspěchem. Na Instagramu (primární platforma kampaně) se videa vyšplhala na neuvěřitelných 4,514,000 zhlédnutí a na TikToku až na 12 milionů.
TIP 2 - Využijte platformy naplno
Ze statistik TikToku vyplývá, že například na TikToku je v ČR 1,100,000 uživatelů pod 24 let. Mladí lidé se ale hojně pohybují i na jiných sociálních sítích a platformách. Nebojte se váš obsah zveřejnit všude, kde to jen půjde. TikTok, Instagram Reels, Facebook Reels, Pinterest, Snapchat, YouTube Shorts. Čím více platforem vyzkoušíte, tím větší máte šanci na to, že budete mít zásah a oslovíte ty správné lidi.
Poznejte s námi Generaci Z, na kterou 79 % firem stále neumí komunikovat
40 stránková příručka plná informací o generaci Z, jejím slangu, významu emojis, které používá a dalších zajímavostí. Must have pro každého marketéra, který řeší, jak oslovit tuto cílovou skupinu, na kterou stále 79 % firem neumí vhodně cílit svoje reklamy.
- PDF dokument
- Dostupné 24/7
- 40 stran
Rádi s TikTokem
a krátkými videi
pomůžeme i vám.
Jako ShortPRO nabízíme širokou škálu služeb, které jsou nastaveny tak, aby uspokojily potřeby každého zákazníka, který chce proniknout do světa sociálních sítí a generace Z.
Naše divize
Případové studie
Spolupráce s námi
Copyright 2024