Miliony zhlédnutí a noví zákazníci pro Super zoo díky krátkým videím.
O Super zoo
Super zoo se se svými 170 prodejnami po ČR řadí mezi jeden z největších českých řetězců prodejen s chovatelskými potřebami. Nabízí širokou škálu produktů pro psy, kočky, drobné savce, ptáky a další.
Mimo jiné se Super zoo intenzivně věnuje edukaci veřejnosti - jak se starat o své mazlíčky apod.
Jak to začalo
První krok
Strategie
Věděli jsme, že budeme chtít skrze TikTok časem i prodávat (o tom se dočtete níže v článku), pro Super zoo byl (a stále je) však TikTok nástrojem, který má primárně pomáhat budování povědomí o značce a komunikovat na zákazníky, které by Super zoo neoslovila na zajetých kanálech jako je Facebook či Instagram.
Budování značky je běh na dlouhou trať, a proto bylo potřeba vypracovat strategii, jak budeme postupovat a dosáhneme kýžených výsledků.
Strategie se běžně skládá z několika kroků:
Hlavním výstupem pro Super zoo bylo:
Zaměřit se na natáčení edukativních videí doplněných o autentické reakce pracovníků (expertů) na prodejnách.
Edukace je téma, kterému se Super zoo dlouhodobě věnuje. Edukativní formát videí zároveň pomáhá jednak s rozšiřováním povědomí o produktech a službách Super zoo, ale také ukazuje Super zoo jako experta, který rozumí dané problematice. Díky tomu si diváci se Super zoo vytvoří silnější vztah a důvěru.
Jde se do akce!
1. měsíc
2. měsíc
Ano, vidíte správně 🙂
Během prvních 2 měsíců jsme se se Super zoo rozhodli zveřejňovat každý den jedno video. Celkem tedy 60 videí během 60 dní.
Hlavním cílem bylo co nejrychleji zjistit, zda naše videa fungují - a která témata a formy videí rezonují více a které méně. To, že jsme začali s takto vysokým počtem videí, nám umožnilo rychle nasbírat data, analyzovat výsledky v dalších měsících se zaměřit na videa s nejlepšími výsledky.
TIP 1 - Testujte
Na začátku co nejvíce testujte - různé koncepty, styly videí či témata, abyste zjistili, co funguje a co ne. Na to, co se vám osvědčí, se poté zaměřte a „vytěžte“ to. Na TikToku je nejlepší držet se klidně jedné věci, o které víte, že generuje výsledky. Nebojte se toho, že byste diváky „začali nudit“ nebo se algoritmu nelíbilo, že děláte podobná videa. Naopak - když vidíte, že něco performuje, tak to opakujte neustále dokola.
POZNÁMKA: Je nutné zmínit, že součástí spolupráce v danou chvíli nebyla placená reklama. Videa jsme zveřejňovali pouze organicky. To byl další impuls k tomu, abychom jich na začátku zveřejnili takové množství - nemohli jsme si totiž „pomoci” tím, že videa placeně podpoříme a tím urychlíme jejich „doručování” mezi lidi.
Bylo jasné, že nebude dlouhodobě udržitelné natáčet a zveřejňovat každý den jedno video. Proto jsme od třetího měsíce najeli na model 10 videí za měsíc, ve kterém jedeme se Super zoo doteď.
TIP 2 - Buďte konzistentní
Pro TikTok algoritmus je klíčové, abyste pravidelně zveřejňovali obsah. Klíčové je tedy dlouhodobě udržet konzistenci v tom, jak často vydáváte videa. Pokud máte kapacity dělat videí např. pouze 5 měsíčně, klidně dělejte pouze 5 videí, ale udržte to alespoň 3-6 měsíců. Pokud víte, že dokážete takovou dobu produkovat např. 10 a více videí měsíčně - pojďte do toho - platí, že čím více obsahu, tím lépe. Ale musíte udržet konzistenci.
Přidáváme video reply
„Video reply” neboli „video odpověď" je speciální formát, který může výrazně podpořit důvěryhodnost vaší značky a pomáhá budovat vztah s diváky. Ve videích může vystupovat kdokoliv z vaší firmy (majitel, expert, zákaznická podpora, …) a reagovat formou videa na komentáře diváků.
U nás se do formátu video reply zapojili experti z poboček Super zoo, kteří formou video reply odpovídali na komentáře diváků. Spojili jsme tak několik prvků do jednoho - předáváme hodnotné informace (edukujeme, ukazujeme, že jsme odborníci), ve videu je živá osoba + brandové prvky - vše si tedy lidé spojují i se značkou.
Video reply na účtu Super zoo nabraly celkem přes 10 milionu zhlédnutí. To tento formát řadí mezi jeden z nejlepších typů obsahu.
TIP 3 - Zapojte video odpovědi
Video reply se po zveřejnění zároveň ukážou na vašem profilu. Jejich použití má tedy dvojí účinek - to, že do vaší tvorby začleníte formát video reply, vám umožní generovat více obsahu a zároveň tím budujete a posilujete vztah s diváky. Diváci totiž velmi ocení, že se takto “věnujete” individuálnímu dotazu, který někdo položil v komentářích.
Pravidelně reportujeme. Práci stavíme na datech.
Všechna videa, která zveřejňujeme, zpětně také analyzujeme. Na metrikách jako je počet zhlédnutí, engagement rate, počty reakcí či zpětné vazbě v komentářích apod. zjišťujeme, co fungovalo a čemu se tolik nedařilo.
Tyto informace pravidelně sdílíme s klientem, abychom společně mohli odladit nápady na videa, na které se zaměříme v další várce natáčení. Díky pravidelnému kontaktu s klientem můžeme do tvorby zahrnout také produkty, které se mají v daném období propagovat - ať už kvůli sezónnosti, speciálním akcím anebo když se uvádí nový produkt/služba. Máme tak dostatek času včas připravit podklady na náročné měsíce jako jsou např. Vánoce.
TIP 4 - Intenzivně pracujte s daty
Pokud jsou kampaně obsáhlejší (organická videa na profil, placené reklamy, spolupráce s influencery, využití více platforem - TikTok, Facebook/Instagram, YouTube), kromě pravidelného měsíčního reportu se nám osvědčily také týdenní standupy (klient - agentura). Online svět je strašně rychlý a pokud chceme držet krok, je potřeba rychle a flexibilně reagovat. Pokud realizujeme větší množství aktivit, umožňují nám týdenní standupy rychle vyhodnocovat výsledky a reagovat na vývoj trhu.
Přidáváme placenou reklamu - jdeme prodávat.
Samozřejmě si mnozí z vás při čtení této případové studie budou klást otázky, jaký to všechno má dopad na prodeje a zda se vyplatí tomu věnovat takové množství času, energie a prostředků.
Pokud jste značka, která stojí opravdu víceméně „jenom” na výkonnostním marketingu, pravděpodobně by formát spolupráce s vámi vypadal trochu odlišně od toho, který probíhá se Super zoo. Zaměřili bychom se více na produkci prodejních videí, které bychom hned od začátku propagovali skrze placenou reklamu. Také bychom testovali co nejvíce kreativ, ale hned od začátku bychom koukali primárně na metriky vedoucí k prodeji (zhlédnutí → prokliky na web → konverze).
Pro Super zoo však TikTok a krátká videa představují primárně brandovou záležitost. Více videí = více zhlédnutí = více sledujících = více lidí vnímá Super zoo jako experta = více lidí si vzpomene na Super zoo, až si půjde koupit něco v tomto segmentu.
Tato cesta je v konečném důsledku také velmi silným „prodejním” nástrojem. „Bohužel” však trvá dlouho a stojí to čas, energii, kapacity a prostředky - chápeme, že ne každý si toto může dovolit.
V rámci spolupráce se Super zoo jsme chtěli ověřit, že se nabraná komunita diváků může přetavit i v prodeje. Otestovali jsme proto první výkonnostní kampaň na TikToku.
-
Vytvořili jsme speciální slevový kód TT200, díky kterému jsme poté mohli snadněji doměřit prodeje.
-
Do všech odkazů jsme vložili UTM parametry.
-
Propojili jsme e-shop s reklamním účtem skrze TikTok Pixel, abychom mohli doměřit konverze a tvořit publika pro budoucí remarketing.
-
Vytvořili jsme speciální kreativu a tu následně použili ve více provedeních.
Bez prvků
Odpočet
Slevový kód
Reklamě se zadařilo a přinesla Super zoo celou řadu objednávek. Výsledný ROAS byl 1.148 % a to i přes to, že většinu objednávek dle statistik provedli diváci ve věku 18-24 let.
Velmi zabodovala i samotná kreativa reklamy - kdo by neodolal pejskovi, který tlačí nákupní vozík 🙂
VĚDĚLI JSTE, ŽE...
Generace Z je nejvnímavější generací vůči reklamě (nejsnadněji ji rozpoznají).
Tato generace musí být oslovována autenticky a transparentně. Často proto fungují UGC (user generated content) videa, kde obsah tvoří samotní uživatelé daných produktů, videa nevypadají tak „profi” a diváci mají tendenci tomu více věřit. Netváří se to „uměle” = “více věřím tomu, že mi to někdo říká tak, jak to je a ne tak, jak někdo napsal do scénáře”.
Nejvíce tolerantní vůči reklamě jsou uživatelé na TikToku. Myslíme tím však reklamy, které jsou zpracované tak, že zapadnou do atmosféry TikToku. Uživatelé rozhodně nejsou tolerantní vůči reklamě, kdy značky vezmou TV reklamu a zveřejní ji na TikTok (ještě k tomu na šířku).
První reklama ✅ = jdeme prodávat dál.
Po úspěchu první reklamy jsme se postupně pouštěli do dalších. Stále to pro Super zoo je spíše „hezký vedlejší efekt” (primární je pořád budování značky), ale proč jej nevytěžit 🙂
Aplikace Super zoo
Black Friday
Soutěž 150 prodejen
Vánoce
VĚDĚLI JSTE, ŽE...
Víte, že v placené reklamě na TikToku nyní můžete používat celou řadu interaktivních prvků?
Podívejte se na náš článek, kde tyto možnosti blíže představujeme.
Videa fungují napříč platformami 🚀.
Vybraná natočená videa se kromě TikTok profilu Super zoo zveřejňují též na jiných platformách podporujících vertikální videa - Instagram Reels a YouTube Shorts. Na všech těchto platformách sbírají hezká čísla.
YouTube Shorts
0
zhlédnutí
Instagram Reels
0
zhlédnutí
TikTok
0
zhlédnutí
UNIKÁTNÍ NABÍDKA
Pošlete nám produkty, my s nimi natočíme videa a pokud se vám budou líbit, můžete si je odkoupit.
Jak se daří Super zoo na TikToku nyní?
Super zoo si nyní i po 3 letech spolupráce drží první příčku mezi nejsledovanějšími profily zaměřenými na edukativní obsah o zvířatech.
Kristýna Černá
Super zoo
Vzájemné spolupráce s ShortPRO si velmi vážíme. Při spolupráci s agenturou je pro nás
vždy důležité mít flexibilně nastavenou komunikaci s lidmi, kteří jsou nadšenci ve svém oboru, což se nám s ShortPRO podařilo a odrazilo
se to i na výsledcích, které mnohonásobně překročily stanovené cíle.
“
Co si odnést z grafu?
- V dnešní době se na TikToku začíná objevovat čím dál více obsahu (pouze v ČR se měsíčně zveřejní cca 7.5 milionu videí a jenom uživatelé v ČR jich měsíčně zhlédnou přes 11.5 miliardy!).
- Je těžší diváky něčím zaujmout a přinést hodnotu, která „tu ještě není”. Diváci jsou vybíravější. Dříve stačilo tvořit obsah v nějaké oblasti a bylo skoro jisté, že vás bude někdo sledovat, protože jste neměli konkurenci. Dnes se situace mění (podobně jako dříve na Facebooku nikdo neinzeroval a dnes tam je každý).
- V dnešní době je takřka nutné počítat s nějakým mediálním rozpočtem (kreditem do reklamy), kterým si pomůžeme videa dostat mezi lidi. Díky tomu můžeme dosahovat podobných čísel, jako jsme dosahovali před 2 lety pouze organicky.
Na základě dat Super zoo můžeme říct, že strategie, kterou jsme pro Super zoo vytvořili a implementovali, přispěla ke zvýšení povědomí o značce mezi cílovou skupinou ve věku 18–24 let. V průběhu posledních dvou let zaznamenalo Super zoo nárust top of mind o 20 %. Stejně tak spontánní znalost značky v této cílové skupině vzrostla o 20 %.
Dalším pozitivním výsledkem je způsob, jakým Super zoo cílová skupina vnímá. Více než 50 % mladých zákazníků vnímá Super zoo jako profesionální značku. Navíc 43 % z nich považuje Super zoo za moderní značku.
Na závěr bychom chtěli poděkovat všem lidem ze Super zoo, kteří se s námi aktivně podíleli a podílí na tvorbě obsahu, za jejich maximální vstřícnost. Natáčení se zvířátky může být mnohdy náročné, ale v Super zoo nám šli vždy naproti a zvládlo se to 🙂
Potřebujete rozjet TikTok? Umíme.
U nás v ShortPRO se specializujeme na TikTok a krátká videa. Za 4 roky našeho působení jsme vytvořili přes 10.000 videí a oslovili několik miliónů diváků na sociálních sítích. Zajistíme pro vás tvorbu strategie a obsahu, správu účtu a placené reklamy na TikToku.
Naše divize
Případové studie
Spolupráce s námi
Copyright 2024