Přes 3.000 mladých lidí vyrazilo uklízet do ulic díky kampani na TikToku
O Ukliďme Česko
Ukliďme Česko je spolek, jehož záměrem je poskytování obecně prospěšných činností v oblasti ochrany životního prostředí, ochrany krajiny a lidského zdraví.
Hlavní aktivity, které spolek Ukliďme Česko pořádá, jsou celorepublikové úklidové akce. Tyto celorepublikové úklidy se konají dvakrát ročně, a to na jaře a na podzim. V roce 2022 se podzimní úklid konal 17. září, a to v rámci celosvětového úklidového dne World Cleanup Day.
Kromě projektu Ukliďme Česko stojí jeho organizátoři též za aplikací "Kam s ním", která pomáhá lidem se správným tříděním odpadu.
Jak to začalo
První krok
Strategie
Věděli jsme, že pro oslovení mladé generace bude TikTok jako platforma volbou číslo jedna. Ukliďme Česko je ale pořád spolek, který nemá rozpočty velkých firem, a proto bylo potřeba přijít s návrhem řešení, které přinese výsledky za relativně malé peníze.
Hlavním výstupem pro Ukliďme Česko bylo:
Zaměřit se na produkci 5 vlastních videí na profil Ukliďme Česko doplněných o videa 4 influencerů, která podpoříme reklamou.
1. část - videa na profil
Na TikTok profil Ukliďme Česko jsme vytvořili celkem 5 videí. Těchto 5 videí dosáhlo celkového počtu zhlédnutí 869.500 a skvělý engagement rate 6.20. %.
Pojďme se podívat na jednotlivá videa.
1. video - upoutávka
V prvním videu jsme se zaměřili na předání hlavního sdělení - že se koná akce od Ukliďme Česko, kdy se koná a jak se mohu zapojit.
Ve videu najdete:
- 23 přechodů, tzv. transitions (1x za 1,5 vteřiny)
- Efekt loop - video vypadá jakoby nemělo začátek ani konec
- Dynamické titulky
- Výborný herecký výkon
- Vhodně zvolené prostředí
- Kvalitní zvuk z mikrofonu
- Hudba v pozadí
Výsledky videa
- 299.900 zhlédnutí
- 24.000 liků
- 328 komentářů
- 2.097 uložení
2. video - motivace
Ve druhém videu jsme chtěli namotivovat diváky, do zapojení se do projektu. skrze ukázku toho, čeho mohou dosáhnout.
Ve videu najdete:
- 16 přechodů, tzv. transitions (1x za 2 vteřiny)
- Dynamické titulky
- Vhodně zvolené prostředí
- Kvalitní zvuk z mikrofonu
- Screenshoty z webu
- Obrázky ilustrující o čem se mluví
Výsledky videa
- 145.200 zhlédnutí
- 10.300 liků
- 63 komentářů
- 328 uložení
3. video - o projektu
Ve třetím videu jsme divákům představili projekt a celosvětovou iniciativu, do které se mohou zapojit v průběhu celého roku.
Ve videu najdete:
- 22 přechodů, tzv. transitions (1x za 2 vteřiny)
- Efekt loop - video vypadá jakoby nemělo začátek ani konec
- Dynamické titulky
- Střídání prostředí
- Screenshoty z webu
- Animace psaní na klávesnici
Výsledky videa
- 109.500 zhlédnutí
- 3.433 liků
- 63 komentářů
- 66 uložení
4. video - nálezy dobrovolníků
Ve třetím videu jsme divákům představili projekt a celosvětovou iniciativu, do které se mohou zapojit v průběhu celého roku.
Ve videu najdete:
- 13 přechodů, tzv. transitions (1x za 2,6 vteřiny)
- Dynamické titulky
- Obrázky ilustrující o čem se mluví
- Dodržená tzv. safe zóna
- Kvalitní zvuk z mikrofonu
Výsledky videa
- 118.300 zhlédnutí
- 8.783 liků
- 41 komentářů
- 170 uložení
TIP 1 - Používejte přechody
Ve 4 videích, která jsme natočili pro Ukliďme Česko, můžete vidět celkem 74 přechodů, tzv. transitions. Jedná se o změny úhlů kamery, zoom-in/zoom-out, změny prostředí a další prvky, které mají za cíl vyvolat pocit, že se ve videu pořád něco děje a tím diváka udržet co nejdéle při sledování našeho videa. Ve videích výše jsme některý z těchto prvků použili průměrně jednou za 2 vteřiny.
Díky videím, které jsme na profil vytvořili, jsme klientovi přinesli celkem 5.916 prokliků na web a zajistili nárůst sledujících profilu na 3.277 sledujících, z nichž 56.7 % tvoří ženy a 43.3 % muži.
Po samotném úklidovém dni jsme poté natočili poslední (páté) video, kde jsme se ptali lidí, zda se zapojili právě díky TikToku. Jak to dopadlo? Přečtete si níže.
VĚDĚLI JSTE, ŽE...
Generace Z je nejvnímavější generací vůči reklamě (nejsnadněji ji rozpoznají).
Tato generace musí být oslovována autenticky a transparentně. Často proto fungují UGC (user generated content) videa, kde obsah tvoří samotní uživatelé daných produktů, videa nevypadají tak „profi” a diváci mají tendenci tomu více věřit. Netváří se to „uměle” = „více věřím tomu, že mi to někdo říká tak, jak to je a ne tak, jak někdo napsal do scénáře”.
Nejvíce tolerantní vůči reklamě jsou uživatelé na TikToku. Myslíme tím však reklamy, které jsou zpracované tak, že zapadnou do atmosféry TikToku. Uživatelé rozhodně nejsou tolerantní vůči reklamě, kdy značky vezmou TV reklamu a zveřejní ji na TikTok (ještě k tomu na šířku).
2. část - influencer marketing
Společným cílem bylo rozšířit povědomí o konaném podzimním úklidu mezi co nejširší skupinu sledujících TikToku. Z toho důvodu jsme se rozhodli vybrat také 4 influencery, jejichž tvorba na TikToku je vzájemně odlišná. Je důležité zmínit, že všichni influenceři šli do spolupráce bez nároku na odměnu. Je to hezký příklad toho, jak se dá dosah na sociálních sítích využít k prospěšné věci. Influencerům za tento přístup ještě jednou děkujeme.
Po vzájemné domluvě jsme se rozhodli pojmout videa formou vzájemného vyzývání tvůrců. Do vytvořených scénářů jsme tvůrcům téměř nezasahovali, aby byla videa autentická a souzněla s tvorbou a hodnotami influencerů.
Vyzývání probíhalo jednoduše - jeden tvůrce ve svém videu uklidil nepořádek v okolí svého bydliště, natočil se u toho a vyzval k tomu dalšího tvůrce. Ten ve svém videu poděkoval za výzvu a udělal to stejné.
Jakmile byla kampaň spuštěna, shledala se s velkým ohlasem ze strany diváků. Videa jsme se také rozhodli podpořit placenou propagací, díky které jsme mohli zaujmout ještě větší množství diváků (nejen sledující daných tvůrců).
Díky influencer marketingu se nám podařilo dosáhnout 450.900 zhlédnutí. Zároveň jsme díky inflencerské kampani přivedli na web klienta 8.097 zájemců.
TIP 2 - Oslovujte relevantní influencery
Na TikToku najdete spoustu rozumných tvůrců, kteří rádi podpoří dobré a smysluplné projekty. I když jste menší projekt bez velkých finančních prostředků, nebojte se vybrané influencery oslovit. Mnoho z nich vás překvapí svou ochotou a rádi vám pomůžou.
Jak to dopadlo?
V rámci posledního, pátého, videa jsme se skrze anketu ve videu ptali diváků, zda se zúčastnili akce Ukliďme Česko právě díky TikToku.
Neuvěřitelných 3.046 lidí hlasovalo pro možnost „Ano".
5. video - vyhodnocení
V pátem videu jsme divákům nasdíleli výsledky akce jak z ČR, tak z celého světa. Poděkovali jsme za účast a zeptali se, kdo se zúčastnil díky TikToku.
Ve videu najdete:
- Přechody, tzv. transitions
- Dynamické titulky a ilustrace
- Anketa (přidána skrze reklamu)
- Kvalitní zvuk z mikrofonu
Výsledky videa
- 196.600 zhlédnutí
- 2935 liků
- 105 komentářů
- 49 uložení
Miroslav Kubásek
Ukliďme Česko
Celá kampaň na TikToku zaznamenala velký úspěch. Děkujeme týmu ShortPRO za zpracování videí a návod, jak poutavá videa tvořit do budoucna po vlastní ose.
“
Rádi s TikTokem
a krátkými videi
pomůžeme i vám.
Jako ShortPRO nabízíme širokou škálu služeb, které jsou nastaveny tak, aby uspokojily potřeby každého zákazníka, který chce proniknout do světa sociálních sítí a generace Z.
Naše divize
Případové studie
Spolupráce s námi
Copyright 2024