Menu Zavřeno
Aktualizováno 15.10.2023

Jak na reklamu na TikToku v roce 2024​

TikTok není jen o tvorbě obsahu pro mladou cílovou skupinu. Jde také o efektivní nástroj pro akviziční kampaně, které na této platformě dokáží generovat nejlepší výsledky ze všech marketingových kanálů. Obsah reklam zde často zachovává autentickou podobu TikTok videí, díky kterým dokážete přirozeně podpořit viditelnost vaší značky, ale také zvýšit konverzní poměr vaší kampaně.
Pojďme se proto spolu podívat na aktuální možnosti TikTok Ads – pro koho jsou dostupné, jak s nimi pracovat a jaké výsledky mohou přinést.

Rezervační vs Aukční reklama

Na TikToku můžeme reklamu obecně rozdělit do 2 hlavních kategorií – reklamy rezervační a reklamy aukční.
Rezervační reklama se vyznačuje tím, že je potřeba ji řešit napřímo s TikTokem či s jeho zástupci pro dané trhy. Celá kampaň se dopředu plánuje, synchronizuje a potvrdí s TikTokem, proběhne, a poté reportuje.
Aukční reklama je naproti tomu přístupná komukoliv, kdo si vytvoří reklamní účet. Skrze něj je pak možné libovolně propagovat videa, určovat si rozpočty, cílení reklam apod. Také je možné si reklamní účet propojit skrze TikTok Pixel s vaším webem či e-shopem a pozorovat, co tam dělají lidé, kteří se prokliknou z reklamy.

Aukční reklama na TikToku

Aukční reklama na TikToku funguje velmi podobně jako na Facebooku, Instagramu apod.
Na výběr máme z několika cílení kampaně:
Reach (co největší dosah)
Traffic (prokliky na web)
Video views (co nejvíce zhlédnutí videa - 2 vteřiny a více)
Lead generation (vyplnění rychlého formuláře)
Community interactions (nábor sledujících či prokliky na profil)
Conversions (např. prodeje na e-shopu)
App Installs (stažení a instalace aplikace)
I na TikToku můžeme dělat A/B testování či určovat rozpočet na úrovni kampaně (CBO) – min. 50 € denně.
V rámci reklamní sady můžeme určovat cílení:
podle pohlaví a věku
podle interakce s určitým typem obsahu (např. zda uživatel často kouká na videa o cestování)
podle interakce s určitými tvůrci (např. zda uživatel dal v poslední době follow tvůrci, kteří tvoří videa o cestování)
podle operačního systému, typu zařízení, mobilního operátora či připojení k síti
Můžeme také cílit na vlastní publika (custom audiences), které si můžeme vytvořit na základě dat z TikTok Pixelu či z jiných zdrojů.
Co se týče samotného videa v reklamě, máme 2 možnosti: Spark AdsDark Post.

Aukční reklama: Spark Ads

Pojem Spark Ads přinesl TikTok spolu se zpřístupněním funkce propagace již zveřejněného videa na profilu buďto přímo vaší značky (propagujete svá videa z profilu) anebo zveřejněného videa na profilu nějakého influencera.
V případě, že chcete jako firma placeně podpořit video influencera, je potřeba si od tvůrce vyžádat tzv. Spark Ads kód. Ten tvůrce najde u svého videa, kde jej může vygenerovat a určit dobu platnosti kódu. Spark Ads kód vám pak tvůrce pošle a vy (jako správce reklamy) kód vložíte ve svém TikTok Ads Manageru do sekce „Creatives„.
V obou případech bude video
  • dále viditelné na profilu firmy/influencera
  • vyskakovat uživatelům ve feedu videí skrze placenou reklamu, přičemž pokud se video ukáže jako reklama, bude video označené jako „Reklama
V případě, že chcete jako firma placeně podpořit své video na firemním profilu, jednoduše si skrze QR kód propojíte svůj TikTok profil s TikTok Business Centrem, ve kterém máte i svůj reklamní účet. Tím získáte přístup ke všem videím nahraným na daný profil a budete je moci propagovat.
Pokud propagujeme již zveřejněné video, nemůžeme v nastavení reklamy upravovat popisek, username, profilovou fotku apod. – video zkrátka vezmeme tak, jak je, a pouze jej placeně podpoříme.
Pokud do videí v rámci reklamy přidáme například ještě interaktivní prvky, na profilu značky/influencera budeme dále vidět „původní“ organické video bez prvků, zatímco v reklamě nám bude běhat video už s interaktivními prvky.
Interaktivní prvky do reklamy

Využití interaktivních prvků v praxi

Podívejte se, jak jsme použili interaktivní prvky v reklamním videu pro Super zoo na TikToku.
Bez prvků
Odpočet
Slevový kód
Miliony zhlédnutí a noví zákazníci pro Super zoo díky krátkým videím.

Aukční reklama: Dark post

Stejně jako na jiných platformách, tak i na TikToku dokážeme zapnout reklamu pouze na videa, která se budou ukazovat čistě v reklamě. Nebudou viditelná nikde na profilu. Nepůjde je dohledat. Taková videa se hodí zejména do remarketingu, když chceme cílit na konkrétní skupinu uživatelů a zveřejnění videa na profil už nedává moc smysl.
Jelikož se nejedná o propagaci již zveřejněného videa, můžeme u videa nastavit vlastní logo, username i popisek.
Do Dark postu je také možno vložit interaktivní prvky – voting sticker, gift code sticker, interactive banner či countdown sticker.

Rezervační reklama na TikToku

Rezervační reklama se typově podobá reklamě, kterou znáte například z YouTube.

Rezervační reklama: TopView

Nejprémiovější formát reklamy na TikToku nese název TopView. Jedná se o video, které se ukáže v předem stanovený den všem uživatelům TikToku, kteří otevřou aplikaci. Jelikož se jedná o hned první video, které uživatelům naběhne, generuje obrovský počet impresí.
V rámci komplexní strategie reklamy je TopView skvělý nástroj pro masivní brand awareness. Pokud se např. spouští nějaká novinka či launchuje nový produkt, skrze TopView tuto informaci dostaneme k masivnímu počtu lidí. Skrze navazující klasické aukční reklamy a remarketing poté můžeme zacílit konkrétnější kreativou na jednotlivá specifická publika.
Tento typ reklamy se musí rezervovat dopředu (proto název „rezervační„) – vybírá se požadovaný den, kdy se video má ukázat, a předem se s TikTokem schvaluje kreativa.
Aktuálně se TopView dá zacílit na uživatele
podle věku (18+ nebo na všechny)
podle zájmů
podle pohlaví
podle jazyka
podle operačního systému
TopView je možno použít max 3x během 7 dní. Výhodou formátu TopView je také fakt, že dopředu víme fixní CPM (cenu za 1.000 impresí) – v rozmezí 1,48 – 1,78 €.
Ukázková videa použitá v reklamě TopView
Zdroj ukázkových videí: httpool

Rezervační reklama: Top Feed

Nejnovější formát, který se ukazuje na 4. pozici ve feedu.
Nastavuje se skrze Reach & Frequency = díky tomu získáte
Tento typ reklamy se musí rezervovat dopředu (proto název „rezervační„) – vybírá se požadovaný den, kdy se video má ukázat, a předem se s TikTokem schvaluje kreativa.
Aktuálně se TopView dá zacílit na uživatele
fixní počet impresí
fixní CPM
fixní frekvenci
odhad zásahu
unikátní interaktivní add-ony
CPM u Top Feed se pohybuje kolem 0,9 – 1,1 €.

Rezervační reklama: Standard Feed

Formát stejný jako Top Feed s rozdílem, že u Standard Feed typu reklamy se video ukáže až na cca 9. – 10. pozici.
CPM u Standard Feed se pohybuje kolem 0,7 – 1 €.
Interaktivní prvky pro Reach & Frequency
NOVINKA - Display card nyní i v Aukční reklamě
Interaktivní prvek "Display card" je nyní možné používat i v Aukční reklamě. Tento formát velice dobře funguje při odkazování diváků na web či e-shop. Doporučujeme banner do reklamy přidat (pozor - nepřidávat banner do videa samotného během jeho výroby, ale přidat banner až v rámci nastavování reklamy v Ads Manageru).
Rádi s TikTokem
a krátkými videi
pomůžeme i vám.
Jako ShortPRO nabízíme širokou škálu služeb, které jsou nastaveny tak, aby uspokojily potřeby každého zákazníka, který chce proniknout do světa sociálních sítí.