Menu Close

Millions of views and new customers for Super Zoo thanks to short videos.

About Super zoo

Super zoo se se svými 170 prodejnami po ČR řadí mezi jeden z největších českých řetězců prodejen s chovatelskými potřebami. Nabízí širokou škálu produktů pro psy, kočky, drobné savce, ptáky a další.
Mimo jiné se Super zoo intenzivně věnuje edukaci veřejnosti - jak se starat o své mazlíčky apod.

How it started

First step

Strategy

Věděli jsme, že budeme chtít skrze TikTok časem i prodávat (o tom se dočtete below in the article), pro Super zoo byl (a stále je) však TikTok nástrojem, který má primárně pomáhat budování povědomí o značce a komunikovat na zákazníky, které by Super zoo neoslovila na zajetých kanálech jako je Facebook či Instagram.
Budování značky je běh na dlouhou trať, a proto bylo potřeba vypracovat strategy, jak budeme postupovat a dosáhneme kýžených výsledků.
Strategie se běžně skládá z několika kroků:
Hlavním výstupem pro Super zoo bylo:
Zaměřit se na natáčení edukativních videí doplněných o autentické reakce pracovníků (expertů) na prodejnách.
Education is a topic that Super zoo has been dedicated to for a long time. The educational format of videos helps with expanding awareness of Super zoo's products and services, while also showcasing Super zoo as an expert in the field. As a result, viewers develop a stronger relationship and trust with Super zoo.

Jde se do akce!

1. Month
2. Month
Yes, you see correctly!
During prvních 2 měsíců jsme se se Super zoo rozhodli zveřejňovat one video every day. Celkem tedy 60 videí během 60 dní.
The main goal was to quickly determine if our videos were effective - a která témata a formy videí rezonují více a které méně. To, že jsme začali s takto vysokým počtem videí, nám umožnilo rychle nasbírat data, analyzovat výsledky  v dalších měsících se zaměřit na videa s nejlepšími výsledky.

TIP 1 - Testing

Na začátku co nejvíce testujte - různé koncepty, styly videí či témata, abyste zjistili, co funguje a co ne. Na to, co se vám osvědčí, se poté zaměřte a „vytěžte“ to. Na TikToku je nejlepší držet se klidně jedné věci, o které víte, že generuje výsledky. Nebojte se toho, že byste diváky „začali nudit“ nebo se algoritmu nelíbilo, že děláte podobná videa. Naopak - když vidíte, že něco performuje, tak to opakujte neustále dokola.
NOTES: Je nutné zmínit, že součástí spolupráce v danou chvíli nebyla placená reklama. Videa jsme zveřejňovali organically. To byl další impuls k tomu, abychom jich na začátku zveřejnili takové množství - nemohli jsme si totiž „pomoci” tím, že videa placeně podpoříme a tím urychlíme jejich „doručování” mezi lidi.
Bylo jasné, že nebude dlouhodobě udržitelné natáčet a zveřejňovat každý den jedno video. Proto jsme od třetího měsíce najeli na model 10 videí za měsíc, ve kterém jedeme se Super zoo doteď.

TIP 2 - Be consistent

Pro TikTok algoritmus je klíčové, abyste pravidelně zveřejňovali obsah. Klíčové je tedy dlouhodobě udržet konzistenci v tom, jak často vydáváte videa. Pokud máte kapacity dělat videí např. pouze 5 měsíčně, klidně dělejte pouze 5 videí, ale udržte to alespoň 3-6 měsíců. Pokud víte, že dokážete takovou dobu produkovat např. 10 a více videí měsíčně - pojďte do toho - platí, že čím více obsahu, tím lépe. Ale musíte udržet konzistenci.

Přidáváme video reply

„Video reply” neboli „video odpověď" je speciální formát, který může výrazně podpořit důvěryhodnost vaší značky a pomáhá budovat vztah s diváky. Ve videích může vystupovat kdokoliv z vaší firmy (majitel, expert, zákaznická podpora, …) a reagovat formou videa na komentáře diváků.
U nás se do formátu video reply zapojili experti z poboček Super zoo, kteří formou video reply odpovídali na komentáře diváků. Spojili jsme tak několik prvků do jednoho - valuable information (we educate, demonstrate expertise), there's a live person in the video, and brand elements are included - so people associate it with the brand.
Video reply na účtu Super zoo nabraly celkem přes 10 milionu zhlédnutí. To tento formát řadí mezi jeden z nejlepších typů obsahu.

TIP 3 - Engage with video replies

Video reply se po zveřejnění zároveň ukážou na vašem profilu. Jejich použití má tedy dvojí účinek - to, že do vaší tvorby začleníte formát video reply, vám umožní generate more content a zároveň tím budujete a posilujete vztah s diváky. Diváci totiž velmi ocení, že se takto “věnujete” individuálnímu dotazu, který někdo položil v komentářích.

Pravidelně reportujeme. Práci stavíme na datech.

Všechna videa, která zveřejňujeme, zpětně také analyzujeme. Na metrikách jako je počet zhlédnutí, engagement rate, počty reakcí či zpětné vazbě v komentářích apod. zjišťujeme, co fungovalo a čemu se tolik nedařilo.
We regularly pravidelně sdílíme s klientem, abychom společně mohli odladit nápady na videa, na které se zaměříme v další várce natáčení. Díky pravidelnému kontaktu s klientem můžeme do tvorby zahrnout také produkty, které se mají v daném období propagovat - ať už kvůli sezónnosti, speciálním akcím anebo když se uvádí nový produkt/služba. Máme tak dostatek času včas připravit podklady na náročné měsíce jako jsou např. Vánoce.

TIP 4 - Intensively work with data

Pokud jsou kampaně obsáhlejší (organická videa na profil, placené reklamy, spolupráce s influencery, využití více platforem - TikTok, Facebook/Instagram, YouTube), kromě pravidelného měsíčního reportu se nám osvědčily také týdenní standupy (klient - agentura). Online svět je strašně rychlý a pokud chceme držet krok, je potřeba rychle a flexibilně reagovat. Pokud realizujeme větší množství aktivit, umožňují nám týdenní standupy rychle vyhodnocovat výsledky a reagovat na vývoj trhu.

Adding paid advertising - let's go sell.

Samozřejmě si mnozí z vás při čtení této případové studie budou klást otázky, jaký to všechno má dopad na prodeje a zda se vyplatí tomu věnovat takové množství času, energie a prostředků.
Pokud jste značka, která stojí opravdu víceméně „jenom” na výkonnostním marketingu, pravděpodobně by formát spolupráce s vámi vypadal trochu odlišně od toho, který probíhá se Super zoo. Zaměřili bychom se více na produkci sales-oriented videos, které bychom hned od začátku propagovali skrze paid advertising. Také bychom testovali co nejvíce kreativ, ale hned od začátku bychom koukali primárně na metriky vedoucí k prodeji (zhlédnutí → prokliky na web → konverze).
Pro Super zoo však TikTok a krátká videa představují primárně brandovou záležitost. Více videí = více zhlédnutí = více sledujících = více lidí vnímá Super zoo jako experta = více lidí si vzpomene na Super zoo, až si půjde koupit něco v tomto segmentu. Tato cesta je v konečném důsledku také velmi silným „prodejním” nástrojem. „Bohužel” však trvá dlouho a stojí to čas, energii, kapacity a prostředky - chápeme, že ne každý si toto může dovolit.
V rámci spolupráce se Super zoo jsme chtěli ověřit, že se nabraná komunita diváků může přetavit i v prodeje. Otestovali jsme proto první výkonnostní kampaň na TikToku.
  • We created a special discount code, "TT200," which allowed us to easily track sales afterward.

  • Do všech odkazů jsme vložili UTM parametry.

  • Propojili jsme e-shop s reklamním účtem skrze TikTok Pixel, abychom mohli doměřit konverze a tvořit publika pro budoucí remarketing.

  • Vytvořili jsme speciální kreativu a tu následně použili ve více provedeních.

Without stickers
Countdown
Discount code
Reklamě se zadařilo a přinesla Super zoo celou řadu objednávek. Výsledný ROAS byl 1.148 % a to i přes to, že většinu objednávek dle statistik provedli diváci ve věku 18-24 let.
Velmi zabodovala i samotná kreativa reklamy - kdo by neodolal pejskovi, který tlačí nákupní vozík 🙂
DID YOU KNOW...
Generace Z je nejvnímavější generací vůči reklamě (nejsnadněji ji rozpoznají). Tato generace musí být oslovována autenticky a transparentně. Často proto fungují UGC (user generated content) videa, kde obsah tvoří samotní uživatelé daných produktů, videa nevypadají tak „profi” a diváci mají tendenci tomu více věřit. Netváří se to „uměle” = “více věřím tomu, že mi to někdo říká tak, jak to je a ne tak, jak někdo napsal do scénáře”.
Nejvíce tolerantní vůči reklamě jsou uživatelé na TikToku. Myslíme tím však reklamy, které jsou zpracované tak, že zapadnou do atmosféry TikToku. Uživatelé rozhodně nejsou tolerantní vůči reklamě, kdy značky vezmou TV reklamu a zveřejní ji na TikTok (ještě k tomu na šířku).

The first ad ✅ = let's keep selling.

Po úspěchu první reklamy jsme se postupně pouštěli do dalších. Stále to pro Super zoo je spíše „hezký vedlejší efekt” (primární je pořád budování značky), ale proč jej nevytěžit 🙂
Application Super zoo
Black Friday
Soutěž 150 prodejen
Christmas
DID YOU KNOW...
Víte, že v placené reklamě na TikToku nyní můžete používat celou řadu interaktivních prvků? Podívejte se na náš článek, kde tyto možnosti blíže představujeme.

The videos work across platforms 🚀.

Vybraná natočená videa se kromě TikTok profilu Super zoo zveřejňují též na jiných platformách podporujících vertikální videa - Instagram Reels a YouTube Shorts. Na všech těchto platformách sbírají hezká čísla.
YouTube Shorts
0
views
Instagram Reels
0
views
TikTok
0
views

UNIKÁTNÍ NABÍDKA

Pošlete nám produkty, my s nimi natočíme videa a pokud se vám budou líbit, můžete si je odkoupit.

Jak se daří Super zoo na TikToku nyní?

Super zoo si nyní i po 3 letech spolupráce drží the top position mezi nejsledovanějšími profily zaměřenými na edukativní obsah o zvířatech.
Kristýna Černá
Super zoo
"We highly value our cooperation with ShortPRO. When collaborating with an agency, it is always important for us to have communication set up flexibly with people who are enthusiasts and professionals in their field, which we have achieved with ShortPRO, and it has reflected in the results, which have far exceeded the set goals."
Co si odnést z grafu?
  1. V dnešní době se na TikToku začíná objevovat čím dál více obsahu (pouze v ČR se měsíčně zveřejní cca 7.5 milionu videí a jenom uživatelé v ČR jich měsíčně zhlédnou přes 11.5 miliardy!).
  2. Je těžší diváky něčím zaujmout a přinést hodnotu, která „tu ještě není”. Diváci jsou vybíravější. Dříve stačilo tvořit obsah v nějaké oblasti a bylo skoro jisté, že vás bude někdo sledovat, protože jste neměli konkurenci. Dnes se situace mění (podobně jako dříve na Facebooku nikdo neinzeroval a dnes tam je každý).
  3. V dnešní době je takřka nutné počítat s nějakým mediálním rozpočtem (kreditem do reklamy), kterým si pomůžeme videa dostat mezi lidi. Díky tomu můžeme dosahovat podobných čísel, jako jsme dosahovali před 2 lety pouze organicky.
Na základě dat Super zoo můžeme říct, že strategie, kterou jsme pro Super zoo vytvořili a implementovali, přispěla ke zvýšení povědomí o značce mezi cílovou skupinou ve věku 18–24 let. V průběhu posledních dvou let zaznamenalo Super zoo nárust top of mind o 20 %. Similarly, spontánní znalost značky v této cílové skupině increased by 20 %. Dalším pozitivním výsledkem je způsob, jakým Super zoo cílová skupina vnímá. Více než 50 % mladých zákazníků vnímá Super zoo jako profesionální značku. Navíc 43 % z nich považuje Super zoo za moderní značku.
At the end bychom chtěli poděkovat všem lidem ze Super zoo, kteří se s námi aktivně podíleli a podílí na tvorbě obsahu, za jejich maximální vstřícnost. Natáčení se zvířátky může být mnohdy náročné, ale v Super zoo nám šli vždy naproti a zvládlo se to 🙂
Need to start TikTok? We help.
U nás v ShortPRO se specializujeme na TikTok a krátká videa. Za 4 roky našeho působení jsme vytvořili přes 10.000 videí a oslovili několik miliónů diváků na sociálních sítích. Zajistíme pro vás tvorbu strategie a obsahu, správu účtu a placené reklamy na TikToku.
Let nothing slip past you
Copyright 2024